Ar apsimoka būti lojaliu savo darbdaviui?
20.3.2018
Ar Jūs ilgai dirbate vienoje įmonėje, o gal dažnai keičiate darbą? Koks yra idealus darbo vienoje įmonėje laikotarpis? Ar apsimoka būti lojaliu? Mes ieškojome atsakymų į šiuos klausimus Paylab (Lietuvoje – www.manoalga.lt) tarptautinės apklausos metu, kurią vykdėme 2018 metų sausio-vasario mėnesiais 12-oje Europos šalių ir joje dalyvavo 57,719 respondentų.
Koks yra optimalus darbo vienoje įmonėje laikotarpis?
Tarptautinės apklausos metu, darbuotojų teiravomės, koks, jų manymu, idealus darbo vienoje įmonėje laikotarpis. Didžiausia grupė - 39% darbuotojų, renkasi 3 - 5 metų laikotarpį. Šis periodas priimtinas 48 procentams 25 - 34 metų amžiaus grupės darbuotojų.
Šiek tiek mažiau respondentų - 26%, pirmenybę teikia ilgesniam - 6 - 9 metų darbo vienam darbdaviui periodui. 35 % tokį periodą pasirinkusių darbuotojų dalis buvo 45- 55 metų amžiaus.
Apklausos rezultatai aiškiai parodė, kad jaunesnioji karta dažniau svarsto ir priima karjeros iššūkius, bei naujus darbo pasiūlymus. Į darbo rinką įžengianti Z karta, vienoje įmonėje praleidžia ganėtinai trumpą laiko tarpą.
Karjeros galimybės didina lojalumą
Apskritai, lojalūs darbuotojai, dirbantys vienam darbdaviui daugiau nei 5 metus, yra mažiausia, tik 27,5% darbo rinkos dalis. Didžiausią grupę sudaro tie, kurie dirbo mažiau nei 2 metus.
Tarp šalių, kuriose atlikta apklausa, lojaliausi darbuotojai, vienoje įmonėje dirbę daugiau nei 5 metus, buvo Suomijoje, Slovėnijoje ir Lenkijoje. Mažiausiai lojalių darbuotojų šiuo metu yra Serbijoje.
Lojalumas darbdaviui labai priklauso nuo karjeros galimybių įmonėje. Daugiau nei 5 metus vienam darbdaviui dirbančių asmenų skaičius yra gerokai didesnis tarp tų, kurie šiuo metu dirba žemesnio, vidurinio ir aukštesniojo lygio pareigose. Tai daugiausia susiję su tuo, kad šie žmonės palaipsniui kilo karjeros laiptais. Darbas vadovaujančiose pareigose dažnai suteikia darbuotojams platesnes perspektyvas, ilgalaikes savirealizacijos galimybes ir patrauklų finansinių bei nefinansinių priedų derinį.
Ar apsimoka ilgai dirbti tam pačiam darbdaviui?
Maždaug pusė respondentų (47%) mano, kad verta būti lojaliais savo darbdaviui ir tam turi svarių finansinės bei nefinansinės naudos įrodymų. Kalbant konkrečiai, 30% žmonių mano, kad ilgam įsipareigoję dirbti vienam darbdaviui darbuotojai, ilgainiui pajaučia apčiuopiamą naudą. Kiti 17% respondentų mano, kad lojalumas yra susijęs su konkrečia nefinansine nauda ir privalumais.
Priešingą nuomonę išreiškia 32% respondentų, kurie yra įsitikinę, kad nauji darbuotojai dažnai turi didesnių pranašumų prieš ilgą laiką vienam darbdaviui dirbančius darbuotojus. Jie mano, kad po kurio laiko išnyksta skirtumai tarp trumpiau dirbančių ir labiau įsitvirtinusių darbuotojų, o ištikimas darbuotojas, dirbantis vienai bendrovei ilgą laiką, neturi jokios ypatingos pozicijos bendrovėje. Penktadalis darbuotojų neturėjo nuomonės ar negalėjo atsakyti į šį klausimą.
Naujai priimtų ir ilgai vienoje įmonėje dirbančių darbuotojų palyginimas
Vienas įdomus pastebėjimas yra tas, kad nauji darbuotojai, kurie dirba vienam darbdaviui trumpiau nei metus, dažniausiai mano, kad lojalumas atsiperka. Kita vertus, ilgiau nei 5 metus vienam darbdaviui dirbančių darbuotojų nuomone, lojalūs darbuotojai neturi ypatingų privalumų įmonėje. Tai gali būti susiję su tuo, kad apie darbo užmokesčio ir priedų sistemą dažniau kalbama darbo interviu metu.
Keliems darbdaviams dirbote?
Apklausos dalyvių taip pat paklausėme, keliose įmonėse jie dirbo. Dauguma jaunesnių darbuotojų (iki 34 metų amžiaus) dirbo ne daugiau kaip trijose. Vyresnio amžiaus darbuotojai daugumoje atvejų dirbo ne daugiau nei penkiems darbdaviams. Ankstesnio "Paylab Atlygio stebėsenos" tyrimo rezultatai rodo, kad, respondentų manymu, veiksmingiausia pajamų pasididinimo strategija yra darbo keitimas. Jie netgi mano, kad tai yra efektyvesnis pajamų pasididinimo būdas nei derybos dėl darbo užmokesčio didinimo su dabartine vadovybe. Skaitykite daugiau čia.
Apie apklausą
Apklausa vykdyta 12-oje šalių: Bulgarija - Zaplatomer.bg (2,051 respondentas), Čekijos Respublika - Platy.cz (12,964 respondentai), Slovakija - Platy.sk (10,450 respondentų), Vengrija - Fizetesek.hu (6,424 respondentai), Lenkija - PensjoMetr.pl (599 respondentai), Slovėnija - Placa.si (2,797 respondentai), Kroatija - MojaPlaca.hr (6,480 respondentų), Serbija - InfoPlate.rs (1,428 respondentai), Estija - Palgad.ee (3,531 respondentas), Lietuva - Manoalga.lt (3,193 respondentai), Latvija - Algas.lv (3,638 respondentai), Suomija - Palkkadata.fi (4,164 respondentai).